Sonett Crash

11.08.2013 21:59

Dnes se s vámi musíme podělit o jednen kuriozní a hodně drahý zážitek, Jo mimo jiné, v posledních týdnech se to v MiGaráži hodně hýbe a bohužel ne vždy tím správným směrem, tak už to holt u Saabů někdy bývá.. Obzvláště dnešní den byl hodně mimořádný. No než se dostaneme k tomu nejlepšímu, tak je třeba udělat krátkou rekapitulaci aktuálního stavu.

Švecárnovic aerovka dnes odjela někde do Havířova a jsme rádi, že zůstává u nás na Moravě. Jak jinak než u fandy značky...tak ať se jí vede dobře. Tím pádem Werner dle dohody přechází do vlastnictví Švecárny - upgrade na 220 koní. No a v MiGarage se uvolňuje místo na projekt 99X, Tak snad vše dobře dopadne a projekt vám brzy blíže představíme.

Prioritní projekt 99 Turbo taky dobře pokračuje. Jsou nachystané pružiny a nové tlumiče - skoro. Zadní nepasují, v roce 78 se totiž u Saabu rozhodli, že změní uchycení zadních tlumičů. Teď už to víme taky a tak je budeme muset vyměnit. A rovnou k tomu objednáme i nové čelní sklo na Sonetta - poruchová to věc.

No a přicházíme ke zlatému hřebu, který potěší každého škodolibce..Když jsme se dnes potkali u nás se zájemcem o Švecárnovic 9000, tak jsme využili této příležitosti a potkali se u nás všichni - takový malý Saab treffen. Říkám si, mohl bych při té příležitosti nahodit i Sonetta - který už půl aspoň půl roku nehrčel. Startoval neskutečně dobře, až mě to zarazilo. Auto jsem postavil na dvůr. Ještě jsem před příjezdem zájemce ukazoval Švecárnovi, jak má auto startovat. Měl jsem vyřazeno, tak jsem nastartoval jen přes okno - dveře zavřené. No a to samé jsem chtěl zopakovat asi půl hodiny poté. Bohužel jsem zapomněl, že jsem mezitím stihl do Sonetta sednout a zařadit..

Co následovalo asi každý tuší. Svědků bylo hodně a tak až tuto historku někdy uslyšíte, tak je to pravda - škoda. Tak jsem to prostě nakopl zase přes okno, auto se rozjelo a bohužel asi 5m před ním byla zeď. Byl to takový fofr, že v tu chvíli jsem byl tak v šoku, že jsem to prostě nestihl zastavit. Teď už vím, že existovaly minimálně 2 varianty. Co hůř, před zdí byla lavka. A gumové nárazníky, které mohly situaci značně zmírnit šly přímo pod lavku a lavka šla na kalotu. Kapota praska v lemu blatníku a žduchla do čelního skla.  No a pak už se jen sčítaly škody a nějaké to bilancování k tomu. Vždy říkám, že bych v Sonettu nechtěl bourat, tak jsem to zkusil bez posádky.

Závěr je jasný. Sonett dostává prioritu 2 a po dokončení 99 Turbo, půjde na řadu právě tento stroj. Ale sklo už raději objednám hned - aby ještě bylo.. No a díky tomu, že kapota dostala pecku. tak se bude řešit i lak nebo folie. Myslím, že pro ten laminát by folie mohla být zajímavým řešením. Laminát pruží a lak je náchylnější na praskání. I bez tohoto incidentu nebyl současný lak ideální, tak se to alespoň rozhodlo.

Já si z toho beru toto. Nesledovat na netu, co a kde se prodává a soustředit se na to, co je doma. Je co šlechtit a to nás baví nejvíc. O financích v případě hobby netřeba mluvit. Stejně ale nabídku sledovat budeme, člověk nikdy neví:).

MiG