99 Turbo 16V facelift 2014
Zdravíme všechny! Po dlouhé době se povedlo vyšetřit trochu času pro krátké seznámení s aktuální situací v MiGarage. Neradi bychom, aby se začalo šeptat, že MiGarage už skončila nebo podobné bláboly. Ve skutečnosti je to právě naopak a tvrdě se maká na našich speciálech. Sonett je už delší dobu mimo hru a čeká na nové polepy. Podle posledních zpráv by měl být během dubna připraven pro kompletaci – cílem je připravit ho během května na silniční provoz. Ale jezdit se s ním stejně moc nebude, jak již je našim dobrým zvykem. V MiGarage máme totiž nejraději šlechtění našich koní.
Poslední měsíc či měsíce (letí to rychle) se pracuje na červeném 99 Turbo 16V Trionic. Co se týká změn pod kapotou, na výkon jsme zatím nesáhnuli a ani to není v plánu. Necelých 300 koní zatím stačí – jak říkám stejně s tím nejezdíme, tak je to celkem fuk. Zatím se udělala komplet nová spojka a repase obou spojkových válců - původní spojka měla v háji ložisko a pracovní válec trochu slzel, tak jsme to s Bobem vyměnili všechno včetně lamely a přítlačáku. Další drobnou úpravu dostalo sání – z intercooleru ke škrtící klapce byla přidána nová hadice (koleno 135°), díky které byla odstraněna původní deformovaná (zlomená) hadice. Báli jsme se, že auto nebude mít dost kyslíku. Podobnýn problém byl u vodní hadice do hlavy motoru – to jsme taky vyřešili. No a v neposlední řadě jsme předělali chladič oleje vedle intercooleru mimo motorový prostor. Původně byl olejový chladič vedle ventilátoru a omezoval přívod čerstvého vzduchu k chladiči vody, který už byl i tak po smrti. Výsledkem byly problémy s chlazením auta. Proto došlo i k výměně vodního chladiče za nový. To by mělo problémy vyřešit.
Další práce proběhla na faceliftu auta, kdy jsem odmontoval původní masku a neoriginální světla a po instalaci nového chladiče jsem se pustil do zástavby „čtyřoké US optiky“. Zde bylo třeba hodně improvizovat, protože z origo US čela se podařilo sehnat jen hodně jeté rámečky. Ale mezi námi šikovnými by to mělo stačit, a věřím, že výsledek bude stát za to….Origo maska se musí zkrátit, protože US je o trochu uzší než EU provedení, ale to vše je reálné. Ani nemluvě o tom, že hrnce světel, paraboly i chromované rámečky budou značky PAL, jak jinak než ze Škody 120 GLS. Rámečky a maska nejsou zatím ready, ale snad se to tento týden vše podaří a uděláme nějaké hezčí fotky.
Pak je na řadě konstrukce nějakého předního custom spoileru, abychom zakryli chladič vzduchu a oleje pod nárazníkem. A pak přijdou určitě další věci, ale to už nemá cenu rozebírat. Je to nekonečný proces a koho to baví, tak ví, že téměř dokonalé (stav 1) je jen nové auto, které vyjede z výrobní linky. Žádný oldtimer ani youngtimer nikdy stavu 1 nedosáhne. Kdo si to myslí, tak se mýlí…
A pro ty, kteří se báli, že do MiGarage přijede Peugeot 205 Rallye, mám taky dobrou zprávu – nepřijede. Projekt byl zrušen a nic podobného v blízké době ani neplánujeme.
No a pro ty, kteří raději jezdí než opravují mám pozvánku na Saab sraz v Polsku: https://www.saabzlot.pl/.
MiGarage se této akce nezúčastní. Je to moc daleko a jak už bylo několikrát napsáno – MiG raději opravuje než jezdí. Do Poznaně je to pěkná štreka, zvláště v klasickém Saabu. na krásných polských cestách.
Mějte se a dělejte co vás baví.
MiG